Retourneren, ruilen en garantie
Staat je vraag er niet bij?
Neem contact op met onze klanten service.
Per mail:
contact@olifanttrekhaken.nl
Telefonisch: 040-2826686
Mijn pakket is beschadigd?
Het is belangrijk dat je de bestelling altijd binnen 1 werkdag na ontvangst controleert en gebreken en/of beschadigingen direct bij ons meldt. Voeg altijd een foto en duidelijke omschrijving bij van het defect of de beschadiging en vermeldt je ordernummer wanneer je deze melding via onze klantenservice maakt.
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
Ook wij kunnen natuurlijk fouten maken.
Controleer daarom direct na ontvangst maar zeker voor montage, of de bestelde producten overeenkomen met het model auto waar de trekhaak en kabelset uiteindelijk voor bedoeld zijn.
Zowel op de instructie van de trekhaak als op het schema van de kabelset staat duidelijk vermeld op welke modellen auto’s de gekochte artikelen passen.
Mocht je nog twijfelen dan kun je altijd contact opnemen met de klantenservice.
Kan mijn bestelling retour?
Je hebt een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen om zonder opgaaf van redenen je bestelling te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product.
Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Dit dient te gebeuren op eigen kosten.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor je eigen rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren na ontvangst van het pakket.
Hoe kan ik het pakket retourneren?
-Vul voor retouren ons retourformulier volledig in.
-Print dit formulier uit en verpak het samen met het te retourneren pakket.
-Meld de klantenservice per e-mail dat er een retourzending komt.
-Wacht op reactie van de klantenservice.
-Je bent zelf verantwoordelijk voor leveringen op ons adres.
-Op zaterdag is er niemand aanwezig.
Het retour adres waar de trekhaak naartoe kan staat vermeld op het formulier. Let er wel op dat ALLES aanwezig is in het retour gestuurde pakket. Dus ook bouwbeschrijvingen/ gedrukte schema’s, kleine schroefjes enz.
Wij raden aan het pakket stevig in te pakken, en eventuele losse elementen, bouten en moeren in een apart gesloten zakje stevig te verpakken.
Het kan zijn dat wij een waardevermindering in rekening brengen. Dit doen wij als het product bijvoorbeeld incompleet of beschadigd wordt geretourneerd. Uiteraard stellen we jou hier altijd van op de hoogte.
Missende onderdelen van trekhaken kunnen vaak nog los besteld worden, dit geldt echter niet voor kabelsets!
Kan ik het pakket ook persoonlijk afgeven?
Je kunt het pakket ook persoonlijk afgeven.
Hiervoor dien je echter wel eerst een afspraak te maken.
Het terug te storten bedrag word echter nooit contant uitbetaald.
Ik heb een verkeerde bestelling gedaan, kan ik deze ruilen?
Helaas is het niet mogelijk om artikelen te ruilen.
Je kunt wel een artikel retourneren binnen twee weken en zelf het gewenste artikel opnieuw bestellen in onze webshop.
De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.
welke garantie zit er op mijn aankoop via Olifant trekhaken?
Als klant heb je op al onze producten de wettelijke 2 jaar garantie.
Het product gaat in garantietijd stuk?
Ondanks de hoge kwaliteit van ons product, kan het natuurlijk voorkomen dat het product eerder kapot gaat.
Wanneer je aanvraag ontvangen is, zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 48 uur na de aanvraag, contact met je worden opgenomen per e-mail of telefoon voor de verdere afhandeling.
Garantie aanvragen zullen altijd doorgespeeld worden aan onze leveranciers. Deze zullen op hun beurt de producten controleren op eventuele fabricage-, montage- en andere fouten. Hier gaat tijd overheen. Houd daarom altijd rekening 2 à 3 weken verwerkingstijd voor een garantiegeval. Dit kan in uiterste gevallen uitlopen tot maximaal 6 weken.